Loading…
Back To Schedule
Wednesday, December 2 • 19:30 - 21:00
Digital Evidence and Its Role in the Prosecution and Targeting of Queer Communities

Sign up or log in to save this to your schedule, view media, leave feedback and see who's attending!

Feedback form is now closed.


In this session, we will present the research conducted so far on the role of digital evidence in the prosecution of the queer community, focusing on Egypt, Lebanon and Tunisia. In conducting the research as part of her fellowship project for the Berkman Klein Center at Harvard University, Afsaneh Rigot worked with in-country lawyers and experts to review court documents, legal background and laws, as well as conducting in-depth interviews with the main lawyers involved in Egypt, Lebanon and Tunisia. We will also discuss some understudied elements of the judicial systems, especially those related to using digital evidence and prosecutions of queer identity. In the session, we will be joined by Youmna Makhlouf from Lebanon and Alaa Khemiri from Tunisia, two of the prominent lawyers tirelessly working on these cases in their respective countries. We will also have an Egypt representative.

This is the first research on vital aspects of digital evidence in these prosecutions. One that will lead to many, we hope. The research and work looks to provide insight for new advocacy methods, legal strategies across-countries and to bring company change by the implicated digital companies.

في هذه الجلسة سوف نقدم البحث الذي تم إجراؤه حتى الآن حول دور الأدلة الرقمية في ملاحقة أفراد المجتمع الكويري، مع التركيز على مصر ولبنان وتونس. أثناء إجراء البحث كجزء من مشروع الزمالة الخاص لمركز بيركمان كلاين في جامعة هارفارد، عملت أفسانيه ريجوت مع محامين وخبراء في الدولة لمراجعة وثائق المحكمة والخلفية القانونية والقوانين، بالإضافة إلى إجراء مقابلات متعمقة مع المحامين الرئيسيين العاملين في مصر ولبنان وتونس. سنناقش أيضًا بعض العناصر غير المدروسة في الأنظمة القضائية، خاصة تلك المتعلقة باستخدام الأدلة الرقمية والملاحقات القضائية للهوية المثلية. تنضم إلينا في الجلسة يمنى مخلوف من لبنان وعلاء الخميري من تونس، وهما من المحامين البارزين الذين يعملون بلا كلل على هذه القضايا في بلديهما. سيكون لدينا أيضا ممثل مصر.
هذا هو البحث الأول حول الجانب الحيوي للأدلة الرقمية في هذه الملاحقات القضائية، يتطلع البحث والعمل إلى توفير نظرة ثاقبة لأساليب الدعوة الجديدة والاستراتيجيات القانونية عبر البلدان وإحداث تغيير في الشركة من خلال الشركات الرقمية المتورطة


Wednesday December 2, 2020 19:30 - 21:00 EET
Sessions
  Panel