Loading…
Back To Schedule
Thursday, December 3 • 18:15 - 19:45
التواصل الآمن مع الضحايا والشهود

Sign up or log in to save this to your schedule, view media, leave feedback and see who's attending!

Feedback form is now closed.


جلسة مخصصة للحديث عن الآليات والأدوات التي تمكّن من التواصل وتبادل الوثائق وأرشفتها بشكل آمن، خصوصاً عند العمل على قضايا العنف المنزلي والعنف الجنسي والتحرش والاغتصاب.

تستعرض فريال فاطمة الزهراء منور المشاكل والصعوبات والمخاوف التي تواجه الضحايا والشهود -خاصة النساء- عند التواصل عبر الإنترنت لمشاركة القصص والحوادث التي تعرضن/تعرضوا لها، أو التي كنّ شاهدات عليها.

كما يناقش علاء غزال المخاطر التي تنجم عن التواصل غير الآمن مع الضحايا والشهود عبر الإنترنت؛ بما يتضمنه من تبادل للمعلومات وحفظها وأرشفتها. وتستعرض الجلسة أيضاً الآليات والأدوات التي يجب أو يمكن للجهات التي تعمل مع الضحايا اعتمادها، وذلك من أجل تأمين بيئة
آمنة خلال العمل على تلقّي المعلومات والبيانات الخاصة بالضحايا والشهود وتبادلها وحفظها وأرشفتها.

This session aims to establish a safe work environment when communicating with victims and witnesses of domestic violence, sexual violence, harassment and rape when archiving their personal data.
We will devote this session to discussing the mechanisms and tools that enable safe communication and the safe exchange and archiving of documents when working on cases of domestic violence, sexual violence, harassment and rape.
Ferial Fatima Zahra’a Mnawwar will discuss the problems, difficulties and fears facing victims and witnesses – particularly women – when communicating online in order to share stories and incidents they have experienced or witnessed.
Alaa Ghazal will present the dangers of unsafe online communication with victims and witnesses, as well as the exchange, saving and archiving of information and data.

Moderators
Speakers

Thursday December 3, 2020 18:15 - 19:45 EET
Sessions
  Tool Demo
  • Session Language Arabic
  • Translation No