Loading…
Back To Schedule
Wednesday, December 2 • 20:15 - 21:00
Humanitarian chatbots: how can we "meet people where they are" while supporting digital rights?

Sign up or log in to save this to your schedule, view media, leave feedback and see who's attending!

Feedback form is now closed.


COVID-19 forced many humanitarian organisations to rapidly adopt digital tools like Whatsapp to share information with crisis-affected populations, and to deliver services like education, health information, and mental health support. Crisis-affeted populations increasingly have access to mobile internet access and use social media like Whatsapp and Facebook. Humanitarian organisations want to "meet people where they are," yet "where they are" may pose privacy risks.

How do we balance the right to privacy with other rights like the right to education?
How can we digitally communicate and engage with crisis-affected communities, responsibly and ethically? How might international aid organisations work with social media companies in a way that supports digital rights?

أجبر فيروس كورونا الكثير من المنظمات الإنسانية على اعتماد أدوات رقمية سريعة مثل تطبيق "واتساب" لمشاركة المعلومات مع السكان المتضررين من الأزمات، وتقديم خدمات مثل التعليم والمعلومات الصحية ودعم الصحة النفسية. أصبح الوصول إلى الإنترنت عبر الهاتف المحمو، واستخدام وسائل التواصل الاجتماعي مثل "واتساب " و"فيسبوك"، أسهل وأيسر للسكان المتضررين من الأزمات، ما سهّل على المنظمات الإنسانية "مقابلة الناس أينما كانوا". ومع ذلك، فإن "مقابلة الناس أينما كانوا" قد تشكل خطراً على الخصوصية.

تناقش الجلسة هذا الموضوع عبر محاولة الإجابة عن الأسئلة التالية: كيف نوازن بين الحق في الخصوصية والحقوق الأخرى مثل الحق في التعليم؟ كيف يمكننا التواصل رقميًا والتفاعل مع المجتمعات المتأثرة بالأزمات بمسؤولية وأخلاقية؟ كيف يمكن لمنظمات المساعدة الدولية أن تعمل مع شركات التواصل الاجتماعي بطريقة تدعم الحقوق الرقمية؟

Speakers

Wednesday December 2, 2020 20:15 - 21:00 EET
Sessions
  Panel